Άσκηση και Διατροφή η βάση της θεραπείας για το Σύνδρομο Πολυκυστικών Ωοθηκών!

Τι είναι οι πολυκυστικές ωοθήκες;

Οι πολυκυστικές ωοθήκες είναι ένα σύνδρομο, με κυρίαρχο χαρακτηριστικό τη συσσώρευση πολλών ωοθηλακίων υπό τη μορφή κύστεων μέσα στις ωοθήκες. Απόρροια της συγκέντρωσης αυτής αποτελούν η  ορμονική δυσλειτουργία, η αύξηση των ανδρικών ορμονών, οι κύκλοι χωρίς οωρρηξία και άλλες μεταβολικές ανωμαλίες.

Πολύ συνηθισμένα συμπτώματα του συνδρόμου αποτελούν η αυξημένη τριχοφυία, η ακμή, η παχυσαρκία, η ασταθής εμμηνορρυσία και η υπογονιμότητα. Επιπλέον έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι η παχυσαρκία και ο σακχαρώδης διαβήτης είναι δύο νόσοι που σχετίζονται άμεσα με την ύπαρξη πολυκυστικών ωοθηκών.

Η ύπαρξη ινσουλινοαντίστασης, καθώς και η κοιλιακή παχυσαρκία (περισσότερο λίπος στην κοιλιά παρά στην περιφέρεια), είναι δύο παράγοντες οι οποίοι καθορίζουν το σχεδιασμό της διατροφής. Αν υπάρχει ινσουλινοαντίσταση, τότε η διατροφή θα πρέπει να βασιστεί στις αρχές της διατροφής για την πρόληψη του σακχαρώδους διαβήτη.

 

Ποιες είναι αυτές;

  • περιορίζουμε την ολική κατανάλωση υδατανθράκων μέσα στην ημέρα αλλά και στα επιμέρους γεύματα
  • προτιμούμε τους υδατάνθρακες χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη που είναι πλούσιοι σε φυτικές ίνες
  • αποφεύγουμε τη ζάχαρη, καθώς και τα προϊόντα στα οποία αυτή προστίθεται

 

Επιπρόσθετα, η ύπαρξη του Συνδρόμου των Πολυκυστικών Ωοθηκών, αυξάνει τον καρδιαγγειακό κίνδυνο λόγω της κοιλιακής παχυσαρκίας αλλά και των ενδοκρινικών ανωμαλιών. Γι’ αυτό το λόγο και συνιστάται μια καρδιοπροστατευτική διατροφή.

 

Βασικές αρχές για την καρδιοπροστατευτική διατροφή
  • περιορίζουμε τα ζωικά λιπαρά αποφεύγοντας το βούτυρο, την κρέμα γάλακτος, το λίπος και την πέτσα στα κρεατικά αλλά και τα προϊόντα στα οποία αυτά περιέχονται
  • περιορίζουμε την κατανάλωση τηγανητών και μεγάλης ποσότητας φυτικών λιπαρών
  • εμπλουτίζουμε τη διατροφή μας σε φρούτα, λαχανικά και ψάρια
  • αυξάνουμε την κατανάλωση ω-3 λιπαρών οξέων σε 1-2 φορές την εβδομάδα, καθώς έχει αποδειχτεί ότι περιορίζουν τη φλεγμονή και βελτιώνουν την ινσουλινοαντίσταση.

 

Αλλαγές στον τρόπο ζωής

Ένας νέος τρόπος προσέγγισης απαντάται στην αλλαγή συμπεριφοράς (lifestyle modification) στους τομείς της διατροφής και της άσκησης. Η αντιμετώπιση αυτή αποτελεί τη βάση της θεραπείας, ενώ συχνά ακολουθείται από φαρμακευτική αντιμετώπιση.

Εάν υπάρχει ινσουλινοαντίσταση και Σύνδρομο Πολυκυστικών Ωοθηκών, ο ακρογωνιαίος λίθος της θεραπευτικής προσέγγισης είναι η άσκηση. Κατά την εκγύμναση των μυών, απορροφάται ευκολότερα γλυκόζη (σάκχαρο) από το αίμα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τη μείωση της συγκέντρωσης του σακχάρου στο αίμα και τον περιορισμό της υπερινσουλιναιμίας.

Δοκιμάστε τα εξής:

  • ενσωματώστε στην καθημερινότητά σας γύρω στα 45-60 λεπτά μέτριας έντασης άσκηση τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας
  • άσκηση αποτελεί οτιδήποτε αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος και σας κάνει να αισθάνεστε πιο ζεστή, όπως η κηπουρική, ο χορός, το περπάτημα, το ποδήλατο, το κολύμπι κτλ. Το κλειδί για να διατηρήσετε την κίνηση είναι να σας ευχαριστεί. Είναι σημαντικό να συνδυάζετε την αερόβια κίνηση με την αναερόβια (ασκήσεις αντίστασης)
  • ξεκινήστε με λιγότερη ένταση και σταδιακά βάλτε περισσότερη κίνηση στη ζωή σας
  • εάν δεν έχετε χρόνο, κάντε περισσότερες φορές την ημέρα κίνηση για λιγότερο χρονικό διάστημα

 

Συμπέρασμα

Συνοπτικά, η βελτίωση των συμπτωμάτων και η απώλεια βάρους σε κοπέλες που υποφέρουν από το Σύνδρομο των Πολυκυστικών Ωοθηκών βασίζεται σε μια ισορροπημένη και εξατομικευμένη διατροφή, και στην αύξηση της κίνησης.

Authors

Μαρία Πανάγου

Η Μαρία Πανάγου είναι Ενδοκρινολόγος -Διαβητολόγος

  • Αναζητήστε την σελίδα της στο facebook
  • Επικοινωνείστε μαζί της στο e-mail: panmaro@yahoo.com ή στα τηλέφωνα: 210.804.7856 και 6944.75.3056

 

https://octenisept.gr/proionta/octenisan-wash-lotion/

 

 

 

 

 

https://www.helenvita.com/anti-wrinkle