Διατροφή και ασκήσεις για πρησμένα και βαριά πόδια!

Yστερα από μια δύσκολη και κουραστική ημέρα, τα πόδια μας μπορεί να είναι πρησμένα και βαριά και αυτό συμβαίνει γιατί διαταράσσεται η ισορροπία των υγρών και γίνεται κατακράτηση. Η κατακράτηση υγρών οφείλεται συχνά στη διατροφή ή σε παθολογικές καταστάσεις. H ακινησία, η ορθοστασία, η ζέστη, αλλά και ορισμένα φάρμακα, όπως λ.χ. η κορτιζόνη ή το πολύ αλάτι στο φαγητό, μπορεί επίσης να ευθύνονται για τα πρησμένα πόδια σας. 

 

Ποια είναι η κατάλληλη διατροφή για να αποφύγουμε την κατακράτηση υγρών;
  1. Εμπλουτίστε το διαιτολόγιό σας με φρούτα και λαχανικά. Ορισμένα από αυτά που μπορούν να σας βοηθήσουν είναι το αγγούρι, το πορτοκάλι, το καρπούζι, τα σταφύλια, τα κεράσια, τα μπρόκολα και τα παντζάρια.
  2. Καταναλώστε τροφές που θα βοηθήσουν το φλεβικό σας σύστημα όπως ψάρια και άπαχο κρέας.
  3. Καταναλώστε τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες, φτωχά σε λίπη και που επιπλέον διαθέτουν τα ω-3 πολυακόρεστα λιπαρά οξέα.
  4. Αποφεύγετε τις αλμυρές και πικάντικες τροφές οι οποίες οδηγούν σε κατακράτηση αλλά και τον καφέ και τα αναψυκτικά.

Οι ειδικοί τονίζουν ότι εξίσου σημαντικό με τη διατροφή είναι η καθημερινή άσκηση και το μασάζ.

 

Ποιες ασκήσεις βοηθούν στην ανακούφιση των προβλημάτων;
  1. Για να γυμνάσετε το φλεβικό σας σύστημα, μπορείτε να κάνετε 5 λεπτά μασάζ στα πέλματα των ποδιών σας, χρησιμοποιώντας ένα μπαλάκι του τένις. Κινείστε το πέλμα σας παράλληλα με το δάπεδο και πάνω στο μπαλάκι.
  2. Για να βοηθήσετε τα πόδια σας να ξεκουραστούν, κάντε ελαφρύ μασάζ στα πέλματα με ρόλερ ή με ένα μπουκάλι εμφιαλωμένο νερό.

 


Με ποιους άλλους τρόπους μπορούμε να ανακουφίσουμε τα πρησμένα πόδια;
  1. Χρησιμοποιήστε κρύο νερό κι εναλλάξ χλιαρό. Η εναλλαγή ζεστού-κρύου πρέπει να κρατάει τουλάχιστον δέκα δευτερόλεπτα.
  2. Κάντε μασάζ στις γάμπες σας με νερό. Εναλλάσσετε χλιαρό και πιο δροσερό νερό και κάνετε με το τηλέφωνο του ντους ανοδικές και καθοδικές κινήσεις.
  3. Αν κάνετε καθιστική εργασία, προσπαθήστε κάθε μισή ώρα να σηκώνεστε και να κάνετε μερικά βήματα. Όποτε μπορείτε ξεκουράστε τα πόδια σας ανεβάζοντάς τα ψηλά, π.χ. σε ένα χαμηλό σκαμνάκι.
  4. Αποφύγετε τα στενά παπούτσια και τις πολύ σφιχτές κάλτσες.
  5. Κάντε ποδόλουτρο με αιθέρια έλαια.
  6. Αποφύγετε τη ζέστη και την ηλιοθεραπεία, επειδή ευνοεί το πρήξιμο των ποδιών.

Σε κάθε περίπτωση, όταν το πρόβλημα επιμένει και δεν υποχωρεί θα πρέπει να επισκεφθείτε τον θεράποντα ιατρό σας. 


ΠΗΓΗ: Adelco

 

 

 

 

 

ADMAN