Καμπάνια από το Lung Cancer Europe για το στίγμα που συνοδεύει τον καρκίνο του πνεύμονα
Στην άρση του στίγματος που συνοδεύει τον καρκίνο του πνεύμονα και στην ενημέρωση για τις πραγματικές προκλήσεις που βιώνουν οι ασθενείς επικεντρώνεται φέτος ο Lung Cancer Europe (LuCE) και οι οργανώσεις-μέλη του σε όλη την Ευρώπη. Με αφορμή το μήνα Νοέμβριο, Μήνα Ευαισθητοποίησης για τον καρκίνο του πνεύμονα, ο LuCE σε συνεργασία με την FairLife Φροντίδα και Πρόληψη για τον καρκίνο του πνεύμονα και άλλους 26 οργανισμούς-μέλη του, παρουσίασαν την εκστρατεία ευαισθητοποίησης για το 2024 με τίτλο «Get Educated».
Η καμπάνια ποτελεί το τέταρτο μέρος της ετήσιας πρωτοβουλίας «Get Checked» και έχει στόχο να αποδομήσει στερεότυπα και να ενισχύσει την ευαισθητοποίηση γύρω από τον καρκίνο του πνεύμονα.
Η καμπάνια αναδεικνύει τα ποικίλα πρόσωπα του καρκίνου του πνεύμονα, τονίζοντας ότι η ασθένεια μπορεί να συμβεί σε όλους μας και υπογραμμίζει τη σημασία της έγκαιρης διάγνωσης. Προωθείται σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες που συμμετέχουν, με αναρτήσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εκπαιδευτικά βίντεο και καλεί σε δράση ώστε να ενισχυθεί η κατανόηση σχετικά με τη νόσο.
ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΜΕ ΤΑ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ
Η καμπάνια «Get Educated» έρχεται να αποδομήσει τις λανθασμένες αντιλήψεις σχετικά με τον καρκίνο του πνεύμονα. Σε αντίθεση με τη διαδεδομένη άποψη, ο καρκίνος του πνεύμονα δεν περιορίζεται σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας ή σε όσους έχουν ιστορικό καπνίσματος. Αντιθέτως η ασθένεια δεν κάνει διακρίσεις, καθώς όλοι όσοι έχουν πνεύμονες μπορούν να νοσήσουν. Αυτό είναι και το μήνυμα του φετινού «Μήνα Ευαισθητοποίησης για τον καρκίνο του πνεύμονα» που υπενθυμίζει ότι η νόσος δεν αφορά μόνο τους καπνιστές, καθώς σχεδόν 1 στις 5 διαγνώσεις αφορά άτομα που δεν έχουν καπνίσει ποτέ.
Η Debra Montague, αντιπρόεδρος του Lung Cancer Europe αναφέρει σχετικά με τους στόχους της καμπάνιας «Get Educated»: «Είναι ζωτικής σημασίας να εξαλείψουμε το στίγμα που συνοδεύει την ασθένεια, διότι η έγκαιρη διάγνωση και η θεραπεία μπορούν να βελτιώσουν τις πιθανότητες όλων, ανεξαρτήτως ιστορικού καπνίσματος. Πρέπει να εντείνουμε τις προσπάθειες για ευαισθητοποίηση, να μάθουμε τα συμπτώματα και να ενθαρρύνουμε τον κόσμο να ζητήσει ιατρική βοήθεια χωρίς φόβο ή προκατάληψη».
ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΤΗΣ ΚΑΜΠΑΝΙΑΣ
- Αναθεώρηση στερεοτύπων: Αμφισβητούμε τις ξεπερασμένες αντιλήψεις για τον καρκίνο του πνεύμονα, με σκοπό να μειώσουμε το στίγμα που συνδέεται με την ασθένεια.
- Ο καρκίνος του πνεύμονα δεν κάνει διακρίσεις: Μπορεί να πλήξει ανθρώπους από κάθε δημογραφικό, πολιτισμικό, εθνοτικό και ηλικιακό φάσμα.
- Αποδόμηση διαδεδομένων μύθων: Καταρρίπτουμε την αντίληψη ότι ο καρκίνος του πνεύμονα αφορά κυρίως ηλικιωμένους άνδρες, τονίζοντας ότι όποιος έχει πνεύμονες, μπορεί να νοσήσει.
ΓΙΝΕ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
Η καμπάνια «Get Educated» περιλαμβάνει εβδομαδιαίες αναρτήσεις με συγκεκριμένη θεματολογία, στις οποίες εμφανίζονται εικόνες και βίντεο από μέλη της κοινότητας του καρκίνου του πνεύμονα σε όλη την Ευρώπη. Οι αναρτήσεις προσεγγίζουν βασικά ερωτήματα, όπως: «Τι εικόνα έχεις για έναν άνθρωπο με καρκίνο του πνεύμονα;» και «Γνωρίζεις πώς γίνεται μια διάγνωση καρκίνου του πνεύμονα;»
Για περισσότερες πληροφορίες και ενημερωτικό υλικό, επισκεφθείτε τον ιστότοπο Get Checked, getchecked.eu, για να μάθετε περισσότερα για τους παράγοντες κινδύνου εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα, τα συμπτώματα και τα διαγνωστικά μονοπάτια. Πρόκειται για μια αξιόλογη πηγή ενημέρωσης διαθέσιμη στους Ευρωπαίους πολίτες σε 17 γλώσσες—Κροατικά, Δανέζικα, Ολλανδικά, Αγγλικά, Φινλανδικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ελληνικά, Ουγγρικά, Ιταλικά, Νορβηγικά, Πολωνέζικα, Πορτογαλικά, Ρουμανικά, Ισπανικά, Σουηδικά και Ουκρανικά.